keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Rajojen laittamista ja niiden kiinnipitämisestä

Heippa kaikille!
Mun sydän itkee, mutta rajat on laitettava pojalle!.. :(
Päiväkodissa on tullut paljon sanomista, poikamme käyttäytymisestä.
Eli hän on todella kovakourainen, repii vaatteista, hiuksista ja lyö.
Olemme aina pitäneet hänelle kuria ja rajat ovat olleet selkeäviivaiset, mutta jostain syystä, tämä ei nyt ole näkynyt päiväkodissa.
Suoraan sanottuna, hävettää!
Nyt on ollut niin paljon puhetta rajoista ja siitä, että nykynuorilla ei ole rajoja ja käytöstapoja, taikka kunniotusta aikuisa kohtaan.
Meillä nämä rajat, ollaan laitettu heti, koska teidän, että loppujen lopuksi, se antaa lapselle sen turvan jota hän tarvitsee.
Miksei tämä toimi päiväkodissa?
Joillakin on tietenkin vaikeampi sopeuta aluksi, koska on niin paljon muita lapsia, hälinää ja yleisesti kaoottista ympärillä.
Ollaan silti päätetty, että yritetään laittaa vielä selkeämmät rajat.
Eli jäähypenkki ja se, että poika tosiaan huomaisi seuraukset, esim.lyömisestä.
Hän on kumminkin vasta kaksi ja puoli vuotta, joten välillä tuntuu kohtuuttomalta, laittaa liian kova rangaistus, mutta kai se on koitettava nyt! Jos tämä auttaisi.
Asia, miksi minulla on todella huono omatunto ja paska fiilis tällähetkellä, on se että, kun nukutin poikaamme, hän potkaisi minua, kun olin laittamassa hänelle uni-sukkia jalkaan. Tästä olemme tapelleet jo monta, monta kertaa, että "näin ei tehdä!"
Yleensä olen hyväksynyt anteeksipyynnön heti, mutta tälläkertaa sanoin, että pusua ja halia ei nyt tule, koska poika teki väärin, jälleen kerran.
Hän meni niin surullisena nukkumaan ja minua huvittaisi itkeä, koska olisin halunnut pussata ja halata, niinkuin aina.. ja varsinkin nyt, kun ollaan harvemmin kotona päivisin! Tänään on siis vapaapäivä koulusta ja päiväkodista.
Teinkö oikein? vai olinko kohtuuton?
En halua että minua sanotaan lepsuksi äidiksi ja äidiksi joka ei laita rajoja. Vaikka laitankin, niin kunika pitkälle voi mennä..!!??


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti